Dieta dla osób z grupą krwi B

Przepisy kulinarne
 szukaj
Twoja Reklama
Wasze przepisy
Dodaj przepis
Przyprawy
Owoce morza
Składniki żywieniowe
Witaminy i minerały
Diety
Słownik pojęć
Savoir Vivre
Kontakt
 polecane
Samsung

Panasonic

Lg

Sony

TvOled

Philips

Toshiba

TvUltrahd

OledTv
Diety Dieta dla osób z grupą krwi B  

Dieta dla osób z grupą krwi B


Dieta dla osób z grupą krwi B
2,5 kg w ciągu 2 tygodni Autor tej diety, amerykański lekarz Peter Adamo, twierdzi, że zapotrzebowanie na składniki odżywcze i forma aktywności fizycznej zależą od naszej grupy krwi i wraz z nią są zakodowane w genach. Osobom z grupą krwi B zaleca się spożywanie produktów mlecznych, ale tak naprawdę rzadko mają one trudności z kontrolowaniem swojej wagi. Powinny jednak unikać produktów wysokokalorycznych. Osoby z grupą krwi B, które chcą stracić na wadze, powinny zdecydowanie unikać pszenicy, zawierającej toksyczne lektyny.
Zasady diety:
Jadasz od 3 do 5 posiłków dziennie, skomponowanych z produktów przypisanych osobom z grupą krwi B. Tę dietę może stosować każdy, bo zapewnia ona niezbędne składniki odżywcze, jak również zaleca aktywność fizyczną.
Tyciu sprzyja:
gryka, kukurydza, pszenica, soczewica, orzeszki ziemne i sezam
Chudnięciu sprzyja:
zielone warzywa, mięso, jaja, produkty mleczne o obniżonej zawartości tłuszczu, wątróbka
Produkty wskazane
- mięso: baranina, dziczyzna, jagnięcina, mięso z królika - ryby: dorsz, flądra, jesiotr, makrela, morszczuk, pstrąg, sardynka, sola, szczupak - jaja i nabiał: mleko, jogurt, jaja, kefir, ser feta i mozzarella - tłuszcze: oliwa z oliwek - orzechy i pestki: migdały - zboża i pieczywo: pieczywo chrupkie, owies, proso, ryż dmuchany - warzywa i owoce: bakłażan, botwinka, brokuły, buraki, gorczyca, kapusta, kalafior, marchew, papryka, pietruszka, ananas, banan, czarne winogrona, jeżyna, papaja, śliwki, winogrona - przyprawy: curry, chrzan, imbir, pieprz, cayenne
Produkty niewskazane
- mięso: kaczka, kurczak, wieprzowina - ryby: łosoś wędzony, okoń morski, sardela, węgorz - tłuszcze: olej rzepakowy, słonecznikowy, kukurydziany - orzechy i pestki: mak, orzechy laskowe, ziemne, pistacjowe, pestki z dyni i słonecznika, sezam - zboża i pieczywo: gryka, jęczmień, pszenica, żyto - warzywa i owoce: awokado, dynia, karczochy, kukurydza, oliwki czarne i zielone, pomidory, rzodkiewki, granaty, rabarbar - przyprawy: cynamon, pieprz
PRZYKŁADOWY JADŁOSPIS

ŚNIADANIE:
3 łyżki dmuchanego ryżu z chudym mlekiem, 1 jajo na miękko, zielona herbata
OBIAD:
jagnięcina duszona ze szparagami, zielona sałata, herbata owocowa lub kawa
PODWIECZOREK:
jogurt owocowy
KOLACJA:
150 g ryby gotowanej na parze, mrożony jogurt naturalny